2012. augusztus 2., csütörtök

Elsüllyesztve





(Bözödújfalu, 2012. július 28.)

Július utolsó szombatján jártam Bözödújfaluban, megrendülve figyeltem a már sokszor látott romokat. Szomorúan állapítottam meg, a víz nem védi meg a romokat a „romtakarítóktól”, a még álló épületfalak pedig szinte a szemem előtt tűnnek el a tó vizében. (2008 telén még jégen is jártunk/láttunk néhány barátommal). Én is turistaként bukkanok fel ott, mint évente sokezer ember, akik megállnak a siratófalnál [Bözödújfalu emlékét, a tó feletti dombon a falu egyik házának falmaradványán elhelyezett márványtábla őrzi. A házfalra felvésték az egykori lakosok neveit és a faluban valaha gyakorolt vallások szimbólumait.] A falhoz vezető úton térdeltem le a műrózsához, amelyet talán a visszatérő, emlékező helyiek/turisták hullajtottak el... 

Minden év augusztus első szombatján találkozót tartanak Bözödújfaluban...

________________________

Nincsenek megjegyzések: