2013. május 16., csütörtök

Éjjel-nappal szénégetés

Akár egy vulkán, messziről úgy füstölög a boksa...

 A szénégető mester egyik nagy barátja éppen a víz....

 Még kazánokban is égetnek szenet...

...

...

...
 (Farkaslaka, Kalonda, 2013. május 10.)

 „meguntam a szénégetővel 

békélgetőznöm egy födél alatt
a napja is kormozva jő fel
s befeketíti gyolcsomat”

(Kányádi Sándor: 
A Kelmekészítő és a szénégető)

Felvidéki és magyarországi barátaimmal látogattunk ki a Kalonda tetői szénégetők boksáihoz. Korán indultunk, hogy a reggeli fényekben készítsünk néhány felvételt. Végül szénporral, füsttel telítve sikerült összebarátkoznunk a szénégetőkkel... Természetesen, én is készítettem néhány fotót, számomra ezek maradtak a legkedvesebb felvételek...

_______________
Lajossal, a szénégetővel már készítettem egy sorozatot, a szénégető meséje itt megtekinthető.

11 megjegyzés:

Teutsch Alpár írta...

Nagyon jó sorozat!

Kozma Erzsébet írta...

Remek sorozat. Kedvenc témám nekem is, amikor a Kalonda tetőn utazunk át autóval mindig eszembe jutnak a szénégetők.:-)

jazza írta...

Nagyszerű sor...!Gratula!...

TiSza írta...

Nagyon jók, gratulálok!

cerezovilaga.com írta...

Fantasztikus sorozat! Gratulálok hozzá!

f. l. írta...

Köszönöm szépen!

floriancsaba írta...

megnéztem eme remekművet, felmentem a házba összeszedtem az összes kalapot, ástam egy nagy gödröt.
beledobtam a ház összes kalapját és visszaföldeltem a gödröt.
LE A KALAPOKKAL, oda vagyok s vissza

f. l. írta...

Óóó igazán, mester! Kllene vigyázz, nehogy napszúrást kapj :D

Vass Lehel írta...

A szénégetés mindig is egy örök és kimeríthetetlen, mindig lehet bele újat és újat csempészni.
Gratula, nekem nagyon tetszik.
Üdv, Lehel

f. l. írta...

Köszönöm szépen!

hajdu tamás írta...

Remek !