2014. február 24., hétfő

Terminator a Mátyás-napi vásáron

A székelykeresztúri Mátyás-napi vásárra a császár is biciklivel érkezik... (Igaz ma már kevesebb a csizma, és több a kupec – lásd Kányádi Sándor versét.)

A vásár amúgy is állatokról szól, többen a szekeret választják, melynek hátára stílusosan lovacskát...

 ...vagy éppen vigyorit szegeznek...

Mozgalmas dolog vásárra járni, van ott fogász és ajakbiggyesztő-szakértő is...

 ... és van hivatásos tesztelő...

Persze, a tenyérbecsapás előtt azért kipróbálják a lovakat, szekérhez láncolnak egy behemót nagy betondarabot, és azt huzigálják végig a vásár területén. Van olyan ló, amelyik könnyedén húzza, de olyan is akad amelyiket bárhogy is csapkodják, csak ágaskodni képes... (A tesztelők között néhányat már én is állatkínzónak neveznék...)

Van itt makacsabb állat is, amelyik nem akar gazdát cserélni...

A vásáron mindenféle tartozékot is árulnak, például patkót, patkószöget, mindenféle limlomot, és természetesen szekérre való alufelnit...
 
 ...és aki nem tudná, itt van az igazi vásári sóbiznisz is...

 ...amit természetesen maga Terminator felügyel...

(Székelykeresztúr, 2014. február 21., Mátyás-napi vásár)


4 megjegyzés:

TiSza írta...

Remek életképek egy olyan eseményről, amit magam még sosem láttam...

f. l. írta...

Köszönöm szépen! Hátha lesz lehetőségünk együtt elmenni egy ilyenre, csupán szervezés kérdése :)

Kozma Erzsébet írta...

De jó sorozat! Tudtam, hogy nem lovat venni mész a vásárba, már vártam a képeket.:-)

f. l. írta...

Köszi! Nem is azért mentem, de képzeld, vettem ágsöprűt :D