2014. október 26., vasárnap

Annuska néni


(Székelyudvarhely, 2014. október 25.)

Annuska néni a székelyudvarhelyi piac egyik sarkában táborozott le egy kis faládikára, melyen volt fokhagyma, hagyma, körülötte szalmavirág, szárított csombor, stb. Még javában pakolászott a reggeli hűvösben, mikor szóba elegyedtem vele. Hihetetlen vonzereje van – gondoltam –, barátságos piaci kofa. Néhány kérdésem után mesélni kezdett, hogy a Budvár alján lakik, itt termeli az árulnivalóit. Látszik is a fokhagymáján, hogy hiányzik a kínai beütés – gondolom. Közel a nyolcvanhoz szinte naponta felbringázik a piacra, hogy portékáját eladhassa. Közben megérkezett egy vásárló, aki a szalmavirág felől érdeklődött, látszott, hirtelen szegezték a kérdést Annuska néninek, elkezdte dicsérni a portéka remek tulajdonságait, és kibökte az árát is. Huncutul rám mosolygott, én meg, mint a játékban segítője, igenlően bólogattam az összeg hallatán. Sajnos a terv nem vált be, a hölgy „mostnincsannyipénzemmertbevásároltam”-sorral odébb állt. Amúgy az egyik árus mesélte, hogy csodálatos rábeszélőképessége van, a vásárlók is nagyon kedvelik.  
Annuska nénit egy fotóra kértem fel, természetesen a bringájával, surcával együtt.

Nincsenek megjegyzések: