2010. június 22., kedd

Rokonok 2.


Id. Szőcs János és fia, Szőcs János

Családfa, családkép. Első játékos találkozás a múlt és jelen között. Az agyagfalvi régi felvételek begyűjtése után próbálom elkészíteni a jelent. Azokkal az emberekkel, akik valamilyen rokoni kapcsolatban állnak a képen szereplő személyekkel. Persze vannak olyan tömegfotók, amelyeket csakis tömeggel készül el, de akkor is sokan szerepelnek majd rajta, és rokoni szálak is lehetnek. Sok fényképet kaptam, múlt század elejétől a közepéig, sőt olyat is, amelyiken már nincs nagyon közeli ág, csak távoli rokonok. Érdekes feltérképezés ez. Sok képet már el is készítettem, de egyelőre csak néhányat teszek közzé, hogy felhívást intézzek.

A kép az Agyagfalvához közeli, valamikori hattárnál (Agyagfalva és Mátisfalva Magyarországhoz, míg a hegyen túli Székelymuzsna már Romániához tartozott) készült fotót újrakészítettem a leszármazottal. És továbbra is ez a célom: játszani a múlttal és jelennel. Ugyanúgy, azaz azzal, ami még maradt belőle.

Felhívás
Az 1900-as évek elejétől 1940/50-es évig terjedő, a faluban készült fotográfiák begyűjtéséhez újabb felhívással érkezem. Kéréssel fordulok azok fele, akik valamilyen formában segíteni tudnak, ha találnak ezidőtájt Agyagfalván!!!! készített fotográfiákat, kérem jelezzék, vagy juttassák el hozzám.

8 megjegyzés:

f. l. írta...

Az előbbi bejegyzést nagy süketül - összevisszamatattam töröltem. és Bocsika! Ezt írta Kozma Erzsébet:

Eredeti ötleteid vannak! Kiváncsi leszek a végkifejletre.

Válaszom: nagyon jó dolgok sikeredtek eddig :)

floriancsaba írta...

KITARTÁST! ez nagy munka lesz, ha pedig sikerűl az elképzelésed nagyszerű dolgot hozol össze

floriancsaba írta...

még két dolog, hivjál deriteni, imádom.... a fiú Sz. J. -ról hol készült a fotó?

f. l. írta...

ahol az előző kép! Csak éppen nem áll a határház!

Unknown írta...

Nagyszeru otlet... nem mondom hogy orulnek ha meg most is ott allna az a hatarhaz... mert mi (Szekelyderzsben) igy is ugy is Romaniaban lennenk, csak akkor meg rosszabbul esne.

En is gyujtottam ilyen regi kepek az emberektol, de csak beskenneltem es feltoltottem a honalpra.

Eleg nagy munka lehet ujrafotozni a regi kepeket... Sok sikert hozza!

Gábos Szilárd írta...

Amennyiben azt mondod, hogy mátisfalvi képek is megfelelnek, 2-3 hét multál hazamegyek egy pár hétre és besegítek.

Egyébként nagyon jó ezen képed...tele van fájdalommal :(

Várday Béla írta...

Nagy ötlet!
Sok sikert és kitartást hozzá.

encywolf írta...

Ez egy nagyon eredeti ötlet tőled, kívánom, hogy minél több régi képet találj, remélem ebben majd én is segíthetek!Kitartást!!! :)